Spuścizna przemysłowa (kopalnie, huty, osiedla robotnicze, infrastruktura przemysłowa) jest fundamentem tożsamości Górnego Śląska. Świadomość historii pracy i rozwoju przemysłu buduje poczucie przynależności uczniów do regionu, pomaga zrozumieć procesy społeczne, migracyjne i ekonomiczne, które kształtowały Śląsk. Uczy także szacunku dla pracy ludzkiej i osiągnięć techniki, które nierzadko wymagają opieki.
Temu celowi służył szkolny konkurs fotograficzny „Dziedzictwo przemysłowe Górnego Śląska”, którego zwycięzcom wręczono nagrody w ubiegłym tygodni za dostarczone prace fotograficzne z krótkim opisem.
I miejsce zajął: Piotr Czosnowski z klasy 3a
II miejsce: Oskar Kokott, kl. 3a
III miejsce: Dawid Marczewski, kl. 2a
Organizatorami konkursu byli: Eugeniusz Król i Joanna Gabryelska – Bodnar.